אחת הדילמות המוכרות יותר בעת סיום בניית האתר הוא – הקידום בגוגל. ידוע כי קידום בגוגל באופן כללי הוא אחד מאפיקי הפרסום הפופולריים ביותר בעולם, הרי מאות ואלפי גולשים פוקדים מידי יום את מנוע החיפוש של גוגל ומחפשים מידע רב אודות שירותים או מוצרים שונים, ולכן אם האתר שלכם יהיה במקום הראשון בתוצאות החיפוש, תוכלו לקבל חשיפה גבוהה יותר ולהגדיל את מכירות החברה.

קידום אתרים בגוגל ניתן לבצע באמצעות 2 דרכים : קידום אורגני וקידום ממומן, כאשר לכל אחת מדרכים אלה, יש יתרונות וחסרונות. אז בואו נראה מה ההבדל בין אפיקי פרסום אלה ומה מתאים ולמי?

קידום אתרים אורגני

קידום אתרים אורגני נקרא בשמו המקצועי SEO, שהוא ראשית תיבות של – Search Engine Optimization, כלומר אופטימיזציה לדרישות מנוע החיפוש של גוגל על פי  טכניקות שונות הכוללות מיני פעולות אותן מבצע מקדם אתרים, כדוגמת – התאמת מבנה האתר למנוע החיפוש של גוגל, התאמת האתר לשיפורים ושכלולים באינטרנט, הזנת תוכן איכותי על בסיס מילות מפתח רלוונטיות, הגדרת כתובות עמוד על פי ביטויים נפוצים, ביצוע מחקר מילות מפתח, בניית קישורים פנימיים וחיצוניים בצורה מאוזנת ועוד מיני פעולות אחרות היעילות לקידום האתר בצורה טבעית לחלוטין ועל פי דרישות גודל.

יתרונות – נכון שמדובר בתהליך איטי, אולם כאשר האתר יגיע למקום הראשון, עם תחזוק נכון הוא יישאר שם לזמן רב. כמו כן, מדובר בתשלום חודשי קבוע ללא הפתעות בדרך.

חסרונות – מדובר בתהליך איטי שיכול לקחת זמן רבה (תלוי בפופולריות ובביקוש של התחום), נדרשת עבודה מרובה מצד בנה האתרים, התשלום הוא חודשי ואינו זול.

קידום אתרים ממומן

קידום אתרים ממומן נקרא בשמו המקצועי PPC, והוא אחד הדרכים המהירות יותר להופיע במקום הראשון בדף התוצאות של גוגל. החשיפה היא רק ללקוחות שחיפשו באופן ספציפי את השירות/ המוצר שלכם, כאשר לכל הקלקה יש מחיר, כלומר בכל פעם שגולש הגיע לאתר שלכם דרך החשיפה של גוגל, יורד לכם כסף מהתקציב שהגדרתם מראש. כל עסק יכול לבחור את התקציב, כאשר המטרה היא לרכוש כמה שיותר ביטויים זולים יחסית ולנצל את התקציב בצורה חכמה. 

יתרונות – האתר שלכם מגיע באופן מיידי לראש התוצאות בביטויים שנבחרו, ניתן להגדיר תקציב מראש ללא שום התחייבות, הממשק של Google AdWords הוא ידידותי למשתמש וכו'.

חסרונות – העלות של הקלקות יכולה להיות יקרה, וככל שהמילה תהיה מבוקשת יותר כך היא תעלה יותר, כאשר העלויות נעות בין 0.20 אג' למילה ועד עשרות שקלים.

לסיכום, שתי הדרכים הן טובות ויעילות לקידום האתר, אולם ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן הוא התקציב החודשי וכמובן הסבלנות שיש לכם להמתין כדי להגיע לדף הראשון.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Meet Our Amazing Team

There are many variations of passages of Lorem Ipsum available, but the majority
have suffered alteration, by injected humour, or new randomised words.

pic

JOHNATHAN HAWKINS

Head of SEO

Johnathan is our co-founder and has developed search strategies for a variety of clients from international brands to medium sized businesses for over five years.

pic

ALEXANDRA SMITHS

SEO Specialist

Graduating with a degree in Spanish and English, Alexandra has always loved writing and now she’s lucky enough to do it as part of her new job inside our agency.

pic

RICHARD JOHANSON

Marketing Manager

Richard first fell in love with digital marketing at university. He loves to learn, and looks forward to being part of this exciting industry for many years.

נגישות