קידום אתרים הוא תחום דינמי ההולך ומשתנה מדי תקופה מסוימת, הרי בסופו של דבר לחברת גוגל יש אינטרס אחד והוא – לתת לגולשים את התוצאות הטובות ביותר בעת חיפוש בגוגל. מצד אחד, השינויים לא עושים חיים קלים למקדמי אתרים, ומצד שני הגולשים מקבלים תוצאות איכותיות וממוקדות יותר.

שנת 2017 החלה ממש לא מזמן ואיתה הגיעו שינויים רבים שחלקם אינם מודעים להם, ולכן זה הזמן לבחון מחדש את ביצועי קידום האתר במטרה לשפר את המיקומים ולשמר תוצאות קודמות. עבודת הקידום בעולם התחרותי אינה קלה, אפילו לא למקדמים בעלי ניסיון רב, הרי השינויים הרבים של גוגל אינם מותירים ברירה, אלא מצריכים בכל פעם מחדש לרתום את העגלה ולדהור לעבר קדמת הטכנולוגיה בהתאם למושכות של גוגל.

אז בואו נראה מה השתנה ועל מה כדאי לשים דגש בשנה הקרובה:

השימוש במובייל שהולך וגובר

ידוע לכולם שהגלישה עברה מזמן למובייל, ומשנה לשנה הנתונים מראים כי אחוזי הגלישה במובייל ביחס לגלישה ממחשב הולכים וגדלים. אחוזים אלה מובילים למגמה שבה אתרים שלא יהיו מותאמים למובייל לא יקודמו כלל וכלל, הרי גוגל מעוניין להביא לגולש תוצאות איכותיות ויעדיף להציג אתרים ודפי נחיתה המותאמים למובייל. בקיצור, זה הזמן לשדרג את האתר במידה והוא אינו מותאם.

לא די באתר המותאם למובייל, יש צורך לבחון האם האתר כולו ידידותי למשתמש במובייל. בין אם מדובר בניווט המתאים למסך הסמארטפון עם מינימום גלילה, האם ניתן לגלוש באתר מכל הפלטפורמות, הסמארטפונים והטאבלטים, האם התוכן ברור וגדול בכל הדפים באתר, האם הקישורים מספיק ברורים כדי להקליק עליהם וכו'.

השימוש בגוגל מפות לעסקים

חברת גוגל החלה לאחרונה לדחוף מוצרים שונים למפות גוגל, אתרים המככבים במפות של גוגל עם תמונות וביקורות יהיו בעלי דירוג גבוה יותר. כמו כן, גם הדירוגים במפות של גוגל הולכים להשתנות בהדרגה ובמקום 5 כוכבים יהיה דירוג של אחוזים. כמו כן, גוגל עסקים הולך להתפתח עוד ועוד ובו ניתן יהיה  לחפש מוצרים ואפילו קטלוג של מוצרים של כל חברה מתוך תוצאות החיפוש האורגניות.

מיקוד בתכנים רלוונטיים

כחלק משמירה על התנהגות הגולשים יש צורך בכמה שיותר מונחי חיפוש רלוונטיים. נראה כי תם עידן התכנים המקודמים באופן אגרסיבי עם דחיפת מילות מפתח כגון: "מנעולן בתל אביב המספק שירות מצוין של מנעולן בתל אביב", אלא נכון יותר לרשום כותרות בעלות ערך מוסף כגון – "מה חשוב לדעת כאשר מזמינים מנעולן". כלומר, אין צורך לחזור פעם אחר פעם אחר ביטוי מסוים, אלא להתמקד בתוכן איכותי בעל ערך מוסף. חשוב לציין כי האלגוריתם של גוגל יודע לזהות תוכן איכותי או דחיפה של מילות מפתח במאמר סתמי.

למעשה, האלגוריתם של גוגל אוהב תוכן איכותי, מרענן ואקטואלי, אולם מה שלא פחות חשוב הוא – העדכון של התאריך שבו הפוסט עלה, כך הפוסט יהיה עדכני עבור הגולשים וגם עבור גוגל.

מה חדש באינדקס?

בדיקה יסודית של האינדקס של האתר באופן קבוע וביצוע שיפורים, גורמים לגוגל להבין שהאתר שלכם לא עוד מספר וקוד, אלא כל מה שנמצא שם מקבל תשומת לב ונשפט על כך. לכן חשוב לבדוק באמצעות כלים שונים מה מצב האינדקס ואולי יש בו דפים שאינם רלוונטיים וניתן להסיר אותם. עמודי תוכן שוממים יכולים להשפיע לרעה על הדירוג, לכן כדאי לבדוק גם אותם.

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Meet Our Amazing Team

There are many variations of passages of Lorem Ipsum available, but the majority
have suffered alteration, by injected humour, or new randomised words.

pic

JOHNATHAN HAWKINS

Head of SEO

Johnathan is our co-founder and has developed search strategies for a variety of clients from international brands to medium sized businesses for over five years.

pic

ALEXANDRA SMITHS

SEO Specialist

Graduating with a degree in Spanish and English, Alexandra has always loved writing and now she’s lucky enough to do it as part of her new job inside our agency.

pic

RICHARD JOHANSON

Marketing Manager

Richard first fell in love with digital marketing at university. He loves to learn, and looks forward to being part of this exciting industry for many years.