מנוע החיפוש של גוגל הולך ומתקדם עם השנים ונעשה יותר ויותר מתוחכם. למעשה, מטרתו להביא את התוצאות הטובות ביותר לגולש, בין אם הוא הקליד מילה מסוימת, שאלה, או צמד מילים. גוגל עוקב באופן קבוע אחרי התנהגות הגולשים וממקסם עבורם את התוצאות. כיום כ- 95% מהגולשים מחפשים מוצרים או שירותים דרך מנוע החיפוש של גוגל, מה שמסביר את התחרות הקשה על המקום הראשון הנחשק, הרי כולם יודעים שאם אתר מסוים אינו מופיע במיקומים הראשונים בדף הראשון של גוגל, הוא לא קיים.

תוצאות החיפושים בגוגל מחולקים ל-2 אופציות:

תוצאות ממומנות – אותן ניתן לזהות על פי השם "מודעה" והן נמצאות בצד השמאלי של תוצאות החיפוש, או בתוצאות הראשונות. קידום ממומן מתומחר פר קליק, כלומר פר חשיפה לאתר, כאשר המחיר של הקלקה אחת נמדד על פי הביקוש של המילה או הביטוי, והמחיר יכול לנוע בין 0.20 אג' לעשרות שקלים.

תוצאות אורגניות – יופיעו בהמשך לתוצאות הממומנות על ידי ביצוע פעולות אורגניות מסוימות שיאפשרו לכם להגיע למיקומים ראשונים. קידום אורגני ניתן לבצע על ידי חברות קידום המבצעות פעולות שונות כדי לקדם את האתר למיקום הראשון, וביניהן בנייה נכונה של האתר על פי דרישות גוגל, קישורי חוץ ופנים בצורה מאוזנת, כתיבת תוכן איכותי, כותרות URL וכו'.

כאשר מדברים על קידום חנות וירטואלית הדבר שונה לחלוטין, כיוון שמדובר לרוב בחנויות המחזיקות מספר רב של מוצרים ולכן מילות המפתח מן הסתם יהיו מרובות. ניקח לדוגמא, אתר תדמיתי של משרד רואה חשבון, מילות המפתח יהיו מצומצמות יותר ולרוב נדרשות כ- 10-15 מילים מרכזיות לקידום, כמו – משרד רואה חשבון, ייעוץ פיננסי וכו'. לעומת זאת, ניקח לדוגמא חנות בתחום האופנה, המילים הן מרובות מכיוון שיש מוצרים רבים וביניהם גם מותגים שונים שגם אותם יש לקדם.

חוץ ממילות מפתח מרובות, מה עוד שונה בקידום חנות וירטואלית?

מיקוד בחוויית משתמש – מקדם אתרים צריך בין היתר לדאוג  לחוויית המשתמש של הגולש ולשפר אותה כמה שיותר על מנת למקסם את תוצאות הקידום. לעומת זאת, באתר תדמיתי, לנושא שיפור חוויית המשתמש אין משמעות יתרה.

הפרדה  בין המוצרים – כאשר מקדמים חנות וירטואלית חשוב לשים דגש על ההגעה של הלקוח לדף המכירה הדרוש, כלומר במידה ומדובר בחנות וירטואלית המציעה נעליים והגולש הקליק נעלי גברים, חשוב שהוא יגיע לדף בו יש מבחר נעלי גברים וזאת בשונה מאתר תדמיתי.

ניתוח הגולשים – בכל זמן נתון יש צורך לנתח את פעולות הגולשים באתר, האם הם הכניסו מוצרים לסל הקניות, היכן הם נטשו ומה גרם להם לעזוב את החנות. כמו כן, חשוב להוציא דוחות מסודרים ולבחון בכל פעם את יעילות הקידום.

לסיכום, קידום חנויות וירטואליות אינו דומה כלל לקידום אתר תדמיתי, הן מבחינת פעילות הקידום והן מבחינת כמות מילות המפתח, ולכן קידום חנות וירטואלית הוא תחום ששייך למומחים בתחום. על ידי ביצוע מחקר ממוקד, ביצוע פעולות קידום בצורה נכונה והמון סבלנות, ניתן להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

 

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Meet Our Amazing Team

There are many variations of passages of Lorem Ipsum available, but the majority
have suffered alteration, by injected humour, or new randomised words.

pic

JOHNATHAN HAWKINS

Head of SEO

Johnathan is our co-founder and has developed search strategies for a variety of clients from international brands to medium sized businesses for over five years.

pic

ALEXANDRA SMITHS

SEO Specialist

Graduating with a degree in Spanish and English, Alexandra has always loved writing and now she’s lucky enough to do it as part of her new job inside our agency.

pic

RICHARD JOHANSON

Marketing Manager

Richard first fell in love with digital marketing at university. He loves to learn, and looks forward to being part of this exciting industry for many years.